Activiteiten ouders

Uitstapjes met de klas

Regelmatig gaan de klassen naar een museum, een theater, de bieb, het bos, etc.. De leerkracht informeert u wanneer een uitstapje plaatsvindt en of hierbij ouderhulp nodig is.

Ouderinloop

Wij vinden het belangrijk dat ouders op hoogte zijn van onze onderwijsaanpak in de klassen en samen met hun kind kunnen deelnemen aan activiteiten in de klas. Daarom organiseren wij meerdere keren per jaar ouderinloop in de klassen. In de kalender kunt u terugvinden wanneer de ouderinloop plaats vindt. De leerkracht van uw kind informeert u op welke moment in de betreffende week u in de klas aanwezig kunt zijn. Dit kan dus per groep verschillen.

Koffie/thee en thema ochtenden

Een aantal keer per jaar organiseren we een schoolbrede informatieve bijeenkomst (thema ochtend).
Deze bijeenkomsten worden ingevuld met onderwerpen waarover we ouders vanuit school graag willen informeren of waar ouders zelf graag meer over willen weten.

Tijdens de koffie/thee ochtenden staan er geen onderwerpen centraal. Deze ochtenden worden gebruikt om bij te praten, vragen te beantwoorden, daar waar behoefte aan is.

De bijeenkomsten worden verspreid over het schooljaar georganiseerd door de werkgroep ouderbetrokkenheid samen met de oudercoach. De data staan in de kalender.

Nederlandse les

Helaas worden er geen lessen Nederlands meer gegeven. Wel is er wekelijks een moment waarop u het spreken van het Nederlands kunt oefenen. De focus ligt dus op spreekvaardigheid.
Wanneer: Vrijdagochtend
U bent van harte welkom!
U kunt hierover informatie opvragen bij onze oudercoach: juf Marloes (M.Gaillard@pwaschool.com)