Scool & Cool

We vinden het belangrijk dat de kinderen de mogelijkheid krijgen om zich zo breed mogelijk te ontwikkelen.

Ieder schooljaar doen we mee aan activiteiten in het kader van ‘de verlengde schooldag’.
Dit betekent dat er na schooltijd activiteiten zijn voor de kinderen van de groepen 1 t/m 8 in de vorm van
kook-, techniek- en sportcursussen.

Deze activiteiten worden georganiseerd door SCOOL en COOL.
SCOOL: Schoolsport Club Onderwijs & Omgeving Laak, is een schoolsportvereniging in stadsdeel Laak.
COOL: Cultuur Onderwijs & Omgeving Laak, is een cultuurclub in stadsdeel Laak.
SCOOL en COOL werken samen met een groot aantal sportaanbieders en verenigingen voor 8 scholen, waaronder
onze school, om ons aanbod van naschoolse activiteiten vorm te geven.

De activiteiten duren ongeveer 10 weken. Per periode krijgen de kinderen de mogelijkheid zich gratis in te schrijven,
met toestemming van de ouders. Het aantal plaatsen per sport is beperkt. Kinderen die ingeloot worden bij een sport
van hun keuze dienen daarom elke keer te komen. Alleen bij ziekte kan worden afgemeld.
Tijdens de laatste les worden de ouders/ verzorgers vaak uitgenodigd om te komen kijken.

De cursussen vinden plaats op school of bij andere dichtbij zijnde sportzalen en velden in de wijk.
De lessen worden door vakdocenten gegeven.

Zowel SCOOL als COOL worden bekostigd uit extra subsidies van de Gemeente Den Haag.

Meer informatie is te vinden op de website van SCOOL: www.scool.nu